M2 L11 CZĘŚĆ PRAKTYCZNA ZADANIA

Część praktyczna

Zadania

  1. Zbuduj funkcję sprawdzająca czy dana liczba jest ułamkiem.
  2. Zbuduj funkcję sumującą wszystkie elementy w tablicy liczb o dowolnej niezerowej długości.
  3. Zbuduj funkcję znajdującą najmniejszą liczbę w tablicy.
  4. Stwórz funkcję przyjmujące jako argument 2 tablice, zsumuj wartości poszczególnych elementów danej tablicy, a następnie podziel te liczby przez siebie. Zwróć uwagę na dzielenie przez zero.
  5. Sprawdź czy zadany rok jest przestępny (podzielny przez 4 i nie podzielny przez 100, lub podzielny przez 400)
  6. Zbuduj funkcję potęgowania – dla ułatwienia załóż, że potęga jest liczbą całkowitą i nieujemną. Pamiętaj o potędze 0.
  7. Stwórz funkcję liczącą silnie danej wartości (uwaga – stosuj tylko małe liczby)
  8. Stwórz zagnieżdżoną listę odpowiadającą grze w kółko i krzyżyk. Załóż, że wartość 0 oznacza puste pole, 1 to krzyżyk a 2 – kółko. Utwórz funkcję dodajKrzyzyk oraz dodajKolko, które pozwolą przeprowadzić rozgrywkę.
  9. W powyższych funkcjach dodaj sprawdzanie czy dane pole jest już zajęte i wyświetlanie stosownego komunikatu.
  10. Zapewnij, by obie funkcje były wywoływane w naprzemiennej kolejności, włączając w to sytuacje w których dany ruch był błędny (jak w 9 ) i musi zostać powtórzony.
  11. Ogranicz maksymalną ilość ruchów do 9, wyświetlając inny komunikat w razie próby przekroczenia.